עבודה עם ה Ads Manager – אפשרויות פילוח

אפשרויות פילוח

פייסבוק מצטיינת ביכולות פילוח שלה, אולם חשוב להתייחס אליהן בזהירות. מלבד Custom Audience שזהו הקהל יעד המדויק ביותר ואיתו צריך בעיקר לעבוד (בהנחה שהרשומות שאתם מעלים נאספו מהאתר/בלוג/אפליקציה/דף נחיתה ושיש לכם תנועה רלוונטית באתר/דפי נחיתה) כל שאר הטירגוטים הם בעיקר על מנת לחשוף את העסק לקהל יעד חדש ופוטנציאלי ופחות מתאימים בדרך כלל להמרות איכותיות ומיידיות.

אז מהן קבוצות הפילוח של פייסבוק?

קהלים מותאמים אישית כולל רשימות תפוצה, מבקרים באתר, מספרי טלפון, מזהי משתמשים בפייסבוק או באפליקציות .

מיקומים – פילוח על פי מיקום גיאוגרפי כולל ארצות, אזורים/מחוזות, ערים, קודי מיקוד, כתובות או אזורי שוק ייעודיים בארץ ובעולם כדי להציג או לא לכלול את המודעה שלך בפני אנשים במיקומים אלה בלבד.

גיל ומין – הטרגוט מומלץ עבור תחומים שידוע טווח הגילאים והמין של קהל היעד העיקרי כגון: אופנה לצעירות או לנשים דתיות.

שפות – במידה והקמפיין פונה לדוברי שפה שאינה נפוצה במיקום/ים הנבחרים יש לציין את השפה, אחרת מומלץ להשאיר ריק.

נתונים דמוגרפיים נוספים – נתונים דמוגרפיים כגון: מערכת יחסים (מתעניין ב /סטטוס), השכלה, עבודה, בית , שייכות אתנית, דור, הורים וכו'.

דוגמאות לשימושים אפקטיביים: טרגוט מאורסים לצלמי חתונות , מוסדות השכלה גבוהה המעוניינים לטרגט לתלמידים/בוגרים שלהם וכו'.

במידה ובחרתם מספר נתונים דמוגרפיים, פייסבוק תציג את המודעה לגולשים שהמאפיינים שלהם כוללים את כל הבחירות שלכם (קשר של וגם). לדוג' אם בחרתם בשייכות אתנית אפרו אמריקאי ובדור, דור הX, פייסבוק תציג את המודעה לגולשים אפרו אמריקאים ששייכים לדור הX.

תחומי עניין – פייסבוק מתעדת ומנתחת את תחומי העניין של הגולשים על פי שייכות לקבוצות , פוסטים שאהבו, תגובות, פעילויות ודפים. מומלץ להשתמש בטרגוט זה בזהירות מאחר ומדובר בטרגוט מאוד לא ממוקד. תחומי עניין כוללים אוכל ושתייה, בידור ,טכנולוגיה, כושר ובריאות, משפחה ומערכות יחסים, ספורט ופעילויות חוץ, עסקים ותעשייה וכו'. הזנת שמות של עמודים מתחרים לא מומלץ במיוחד מאחר ותחומי העניין כוללים אינטרקציה עם עמודים בתחום.

אם בחרתם מספר תחומי עניין , פייסבוק תטרגט לכל הקהלים שבחרתם. לדוגמא אם בחרתם הורים וחתולים, פייסבוק תטרגט לגולשים שהביעו עניין בהורים לחוד, חתולים לחוד, ובהורים וחתולים.

דוגמאות לשימושים אפקטיביים: טרגוט להורים עבור חברות בתחום המוצרים לילדים , טרגוט מוצרים טכנולוגיים לגולשים המתעניינים בטכנולוגיה וכו'.

התנהגויות – ניתן להגיע לאנשים עם מאפייני התנהגות דיגיטליים מסוימים כגון: תנהגויות רכישה או כוונות רכישה, שימוש במכשיר ועוד. דוגמאות להתנהגויות שניתן לטרגט אליהן: שימוש באפליקציות של נסיעות, חוזרים מטיול, שימוש בטאבלטים, שימוש בסמארטפונים, תושבי חוץ, בעלי עסקים קטנים ועוד. גם כאן מדובר בטרגוט שאינו תמיד מדויק.

דוגמאות לשימושים אפקטיביים: טרגוט לעסקים קטנים לעסקי B2B , טרגוט לבעלי כוונת נסיעה לחברות המציעות ביטוח לטיולים ועוד.

התקשרויות- גולשים שיש להם חיבור ספציפי לדף, לאפליקציה או לאירוע שלך. כך ניתן לצמצם את הקהל שלך כדי שיכלול רק אנשים עם חיבור ספציפי זה שמשתייכים גם לקטגוריות פילוח אחרות שבחרת. דוגמאות להתקשרויות שניתן לטרגט אליהן: דפי פייסבוק (אוהדים, חברים של אוהדים, אי הכללה של אוהדים), אפליקציות (אוהדים, חברים של אוהדים, אי הכללה של אוהדים)

לסיכום, מאחר וברוב הפילוחים מדובר בניחוש מושכל, יש לבצע A/B testing באופן שוטף למודעות ולבחון את הCTR, את ציון הרלוונטיות ואת העלות לקליק/קליק/חשיפה על פי סוג המודעה.